Cancellation, Return & Refund
How do we Deliver?
We process all deliveries through the country’s:
Reputed couriers and shippers.
How much are the delivery charges?
Note: This will vary from product to product and based on delivery location & distance.
What is the estimated delivery time?
Orders placed within Dhaka city may take up to 3–7 working days to arrive, and orders placed outside of Dhaka may take up to 7–15 working days. Government and public holidays are not considered working days.
Note:
Orders submitted after 2:00 PM will be processed the following business day, rather than the same day.
Except on public holidays, business days are from Saturday to Thursday.
If there is a government holiday or any other public holiday, delivery may be delayed.
The product's unavailability, stock out, or a third-party courier or delivery service delay could cause the delivery to be delayed.
বাংলাঃ
আমরা কিভাবে পণ্য বিতরণ করে থাকি ?
আমরা দেশের মাধ্যমে সমস্ত ডেলিভারি প্রক্রিয়া সম্পন্ন করি:
স্বনামধন্য কুরিয়ার সার্ভিস এবং শিপমেন্ট সার্ভিস।
Returns, Replacement & Refund:
Return Policy
Condition for return goods
Products can only be returned if they are undamaged, unworn, unwashed, and unused.
Any product that is in poor condition may be discarded by One Click Shop at its sole discretion.
Customers may attempt to determine whether fashion items fit and whether they qualify as unworn.
If the consumer is willing to return the goods, they must not take off the original tags, manuals, warranty cards, or other accessories.
The returned items must be sent back in their original, unused, undamaged manufacturer box or packaging.
Delivered items are either defective (not functioning properly upon arrival) or damaged (physically broken or destroyed).
Delivered goods are partial (parts or components missing) or inaccurate (presentation differs from what is on the website).
Once the products are delivered and sold to the consumer, they are never eligible to be returned to One Click Shop again, except for Dead on Arrival (DOA) and Dead at Purchase (DAP).
Return guidelines for each category
According to their category, returned goods must be sent back within the allotted period.
বাংলাঃ
রিটার্ন, রিপ্লেসমেন্ট এবং রিফান্ড:
ফেরতযোগ্য পণ্যের নীতিমালা
ফেরত পণ্যের জন্য শর্ত
ওয়ান ক্লিক স্টোর রিটার্ন শুধুমাত্র তখনই গৃহীত হয় যদি পণ্যটি অব্যবহৃত, জীর্ণ এবং ত্রুটিমুক্ত হয়।
আমরা যদি পণ্যের অবস্থার সাথে একটি সমস্যা আবিষ্কার করি তবে আমরা আপনার অর্ডার বাতিল করার অধিকার সংরক্ষণ করি।
যখন ফ্যাশন পণ্যের কথা আসে, তখন গ্রাহকরা তাদের উপযুক্ত কিনা তা নিশ্চিত করার চেষ্টা করা অবাস্তব হতে পারে।
একটি পণ্য ফেরত দেওয়ার সময়, অনুগ্রহ করে কোনো মূল লেবেল, নির্দেশাবলী, ওয়ারেন্টি কার্ড বা অন্যান্য আনুষাঙ্গিক মুছে ফেলবেন না।
প্রত্যাবর্তিত পণ্যগুলি অবশ্যই মূল প্রস্তুতকারকের প্যাকেজিং/বক্সে, অচিহ্নিত, অক্ষত বা ক্ষয়বিহীন অবস্থায় প্রেরণ করা উচিত।
বিতরণ করা পণ্যটি ক্ষতিগ্রস্থ (হারানো বা ক্ষতিগ্রস্থ) বা ত্রুটিপূর্ণ (আগমনে)।
প্রদত্ত পণ্যটি ভুল (ওয়েবসাইটে ভুলভাবে লেবেল করা) বা অসম্পূর্ণ (আইটেম বা অংশ অনুপস্থিত)। • "ডেথ অন অ্যারাইভাল" (DOA) এবং "ডেথ অন পার্চেজ" (Death on Purchase) এর ক্ষেত্রে ব্যতীত কোনো অবস্থাতেই গ্রাহকের কাছে পণ্যটি ডেলিভারি ও বিক্রি করার পর পণ্যটিকে ওয়ান ক্লিক স্টোরে ফেরত দেওয়ার অধিকার থাকবে না। DAP)। • বিভাগ দ্বারা রিটার্ন নীতি
প্রত্যাবর্তিত পণ্য অবশ্যই তাদের বিভাগের জন্য নির্দিষ্ট সময়ের মধ্যে ফেরত দিতে হবে।
Category Time Frame
Phones & Tablets “7” Days; Return and refund.
Fashion & Accessories “7” Days; Return and refund.
Beauty & Health “7” Days; Return and refund.
Home Appliances “7” Days; Return and refund.
Computing & Gaming “7” Days; Return and refund.
TVs, Audios & Cameras “7” Days; Return and refund.
Furniture & Décor “7” Days; Return and refund.
Sports & Travels “7” Days; Return and refund.
Automotive & Motorcycles “7” Days; Return and refund.
Books & Stationary “7” Days; Return and refund.
Mother & Baby “7” Days; Return and refund.
বাংলাঃ
ক্যাটাগরি সময় সীমা
ফোন এবং ট্যাবলেট “৭” দিন; রিটার্ন এবংরিফান্ড
ফ্যাশন এবং আনুষাঙ্গিক “৭” দিন; রিটার্ন এবং রিফান্ড
সৌন্দর্য ও স্বাস্থ্য “৭” দিন; রিটার্ন এবং রিফান্ড
হোম অ্যাপ্লায়েন্সেস “৭” দিন; রিটার্ন এবং রিফান্ড
কম্পিউটিং এবং গেমিং “৭” দিন; রিটার্ন এবং রিফান্ড
টিভি, অডিও এবং ক্যামেরা “৭” দিন; রিটার্ন এবং রিফান্ড
আসবাবপত্র ও সজ্জা “৭” দিন; রিটার্ন এবং রিফান্ড
খেলাধুলা ও ভ্রমণ “৭” দিন; রিটার্ন এবং রিফান্ড
মোটরগাড়ি এবং মোটরসাইকেল “৭” দিন; রিটার্ন এবং রিফান্ড
বই এবং স্টেশনারী “৭” দিন; রিটার্ন এবং রিফান্ড
মা ও শিশু পণ্য “৭” দিন; রিটার্ন এবং রিফান্ড
Refund Policy
Condition for refund
If the returned goods do not meet the initial quality standards set by One Click Shop, refunds will be given.
If the consumer is unhappy with the products and requests a return within the allotted period of "7" days following the delivery of the items to them, the refund will be deemed genuine.
For a single item, the product must be sent to One Click Shop by courier or dropped off within three (3) working days of the first delivery. It will take seven (3) working days to complete the product's initial quality assessment and obtain a monetary refund.
For bulk purchases, the items must be dropped off at One Click Shop or sent there via courier within "3" working days of the original delivery. It will take an additional "12" working days to perform the goods' initial quality inspection and provide a refund.
The reimbursement will either be sent to the consumer as a check or as credit in their CARD, Account, or MFS from their One Click Shop account. In that instance, the client must supply the required details, including the name and account number of the bank.
If One Click Shop misses the delivery date, a refund may be given.
Before the vendor confirms that the items have been delivered, the consumer may request a refund. If this isn't done, the items will be regarded as sold and will only be used by the manual papers as a product covered by warranty.
Replacement
Condition for replacement
Returns for replacement goods are accepted as long as they adhere to the original terms and conditions stated by the brand.
Products that are defective or damaged during delivery may be replaced or refunded at the request of the consumer.
বাংলাঃ
প্রত্যর্পণ নীতি
১.ফেরতের শর্ত
যদি আইটেমটি ওয়ান ক্লিক শপের দ্বারা নির্ধারিত মান পূরণ না করে তবে ফেরত দেওয়া আইটেমের জন্য ফেরত অনুরোধ করতে পারে।
যদি ক্রেতা পণ্যটির সাথে সন্তুষ্ট না হন এবং ক্রেতার কাছে পণ্য সরবরাহের তারিখ থেকে "7" দিনের নির্দিষ্ট সময়ের মধ্যে ফেরত অনুরোধ মেনে না নেন, তবে ফেরত বৈধ বলে বিবেচিত হবে।
আইটেমটি অবশ্যই ওয়ান ক্লিক শপে রেখে যেতে হবে বা প্রথম ডেলিভারির “3” ব্যবসায়িক দিনের মধ্যে কুরিয়ারের মাধ্যমে পাঠাতে হবে। প্রাথমিক পণ্যের গুণমান পরীক্ষায় "7" ব্যবসায়িক দিন সময় লাগে এবং ফেরত পেতে আরও বেশি সময় লাগতে পারে।
বাল্ক ডেলিভারির জন্য, হয় সরাসরি ওয়ান ক্লিক শপে বা কুরিয়ার দ্বারা ওয়ান ক্লিক শপে, প্রথম ডেলিভারি থেকে "3" কার্যদিবস এবং "12" কার্যদিবসের সময়কাল পণ্যের প্রাথমিক গুণমান পরীক্ষা করা প্রয়োজন এবং এটি লাগতে পারে দীর্ঘ সময়, মূল্য ফেরত দেওয়া হবে.
রিফান্ডের সাথে সম্পর্কিত পরিমাণটি ক্লায়েন্টের কার্ড, অ্যাকাউন্ট, ওয়ান ক্লিক শপ অ্যাকাউন্ট থেকে MFS-এ ক্রেডিট হিসাবে ফেরত দেওয়া হবে বা ক্লায়েন্টকে একটি চেক ইস্যু করা হবে। এক্ষেত্রে গ্রাহককে অবশ্যই প্রয়োজনীয় তথ্য প্রদান করতে হবে যেমন ব্যাঙ্ক অ্যাকাউন্ট নম্বর, ব্যাঙ্কের নাম ইত্যাদি।
ওয়ান ক্লিক শপ ডেলিভারির তারিখ মানতে ব্যর্থ হলে, ওয়ান ক্লিক শপ রিফান্ডের অনুরোধ করতে পারে।
বিক্রেতা পণ্য সরবরাহ নিশ্চিত করার আগে ক্রেতার একটি ফেরত দেওয়ার অধিকার রয়েছে। অন্যথায়, শুধুমাত্র অপারেটিং ডকুমেন্টেশন অনুসারে পণ্যগুলি বিক্রি এবং ওয়ারেন্টি পণ্য হিসাবে বিবেচিত হবে।
২. পণ্য বদলি / রিপ্লেসমেন্ট
পণ্য বদলি / রিপ্লেসমেন্ট শর্ত
বিনিময়/প্রতিস্থাপনের জন্য প্রত্যাবর্তিত পণ্যগুলি ব্র্যান্ডের মূল শর্তাবলীর সাপেক্ষে এবং বৈধ ডেলিভারির সময় ত্রুটিযুক্ত বা ক্ষতিগ্রস্থ পণ্যগুলি গ্রাহকের অনুরোধের ভিত্তিতে পণ্য বিনিময়/প্রতিস্থাপন সাপেক্ষে হবে।
Payment Policy
Condition for payment of goods
The customer must register with One Click Shop and provide accurate information before completing any transactions. Customers must provide their valid Card number and MFS account details to make payments. One Click Shop has the right to take appropriate legal action against the customer if the information is untrue.
Online payment options for One Click Shop merchandise include bKash, iPay, DBBL Rocket, Upay, Surecash, and all VISA, MasterCard, and AMEX card types.
When goods are delivered from One Click Shop, cash payments must be made in the showroom at the time of purchase.
বাংলাঃ
প্রতিটি লেনদেনের জন্য, গ্রাহককে বৈধ তথ্য সহ ওয়ান ক্লিক শপে একটি অ্যাকাউন্ট তৈরি করতে হবে। অর্থপ্রদান করতে, গ্রাহককে অবশ্যই একটি বৈধ কার্ড এবং MFS অ্যাকাউন্টের বিবরণ ব্যবহার করতে হবে। তথ্য ভুল হলে ওয়ান ক্লিক শপ গ্রাহকের বিরুদ্ধে প্রয়োজনীয় আইনি ব্যবস্থা নেওয়ার অধিকার সংরক্ষণ করে।
One Click Shop থেকে কেনা আইটেম অনলাইনে বিকাশ, iPay, DBBL Rocket, Upay, SureCash, সব ধরনের VISA, MasterCard এবং AMEX কার্ডের মাধ্যমে পরিশোধ করা যাবে।
"পে অন ডেলিভারি" বিকল্পটি ব্যবহার করার সময়, ওয়ান ক্লিক শপ থেকে কেনা পণ্য শোরুমে ডেলিভারির পর নগদ অর্থ প্রদান করতে হবে।